‘Een bezoek aan de slagerij moet een belevenis zijn’
'We hebben nog niet zo lang geleden verbouwd. We hebben veel tijd en aandacht besteed aan de uitstraling van de winkel. Ik vond vooral inspiratie bij Vlaamse collega’s: daar staat het bourgondische op de voorgrond. En dat wilde ik ook. Het moet een belevenis zijn om hier te komen.
Ik vind het belangrijk dat klanten ervaren en meemaken dat mijn team en ik voor ambachtelijkheid en kwaliteit gaan. Maar in een modern jasje. De bereiding van de producten vindt daarom zoveel mogelijk plaats hier in de winkel, onder het oog van de klanten. Dat maakt nieuwsgierig en het levert leuke gesprekken op. Ze willen echt alles weten. Over het vlees, over de bereiding. De klanten nu zijn veel culinairder bezig dan vroeger. Als ze hier komen, willen ze vaak iets speciaals. Dan kunnen wij ze inspireren, maar andersom gebeurt ook. Dan hebben ze bijvoorbeeld tijdens een vakantie iets bijzonders gegeten en dat willen ze dan ook bij mij kopen. Dat is leuk, zo leren we van elkaar.’